Internetowe Inspiracje

Internetowe inspiracje, 15 tydzień 2020

Każdego tygodnia przeglądam nowe treści w 590 blogach, podkastach, kanałach na YouTube. Starannie notuję ciekawsze treści i dzielę się z Wami. Lista jest podzielona na część Polską i zagraniczną, propozycje ułożone są alfabetycznie według tytułu. Artykuły powinny otwierać się w nowym oknie, a treści wskazywane odnośnikami nie są starsze niż tydzień (zazwyczaj, bowiem mogą zdarzyć się wyjątki).

Przegląd Polskiego Internetu

  1. Antykoncepcja dla mężczyzn – Trzęsienia Marsa – Palce sprzed 370 mln lat
    • https://www.youtube.com/watch?v=U_ow1Z6ggCo
    • O poszukiwaniach związku chemicznego, który nadawałby się na składnik środka antykoncepcyjnego dla mężczyzn; trzęsieniach Marsa wykrywanych dzięki spoczywającemu na marsjańskim gruncie urządzeniu SEIS; proto-palcach u Elpistostege, czyli “ryby wychodzącej na ląd” sprzed 370 milionów lat.
  2. Bezpieczeństwo w sieci w czasach edukacji zdalnej
  3. Cztery praktyki w zdalnej pracy z uczniami
  4. Czy i jak Konstytucja RP pozwala ograniczać nasze prawa?
  5. Darmowe materiały do nauki języków obcych
    • https://www.ore.edu.pl
    • Europejskie Centrum Języków Nowożytnych (ECML) Rady Europy udostępnia materiały do nauczania języków obcych.
  6. Dylatacja czasu zdalnego nauczyciela oraz bliskiego rodzica
    • https://www.edunews.pl
    • O tym jak bardzo różni się czas spędzany przez rodzica z dzieckiem w ramach edukacji domowej i zdalnej od tego samego czasu spędzanego z dzieckiem przez nauczyciela oraz jak bardzo zmieniły się te proporcje od momentu wprowadzenia ogólnokrajowej edukacji na odległość.
  7. Dzieciobójstwo u małp
    • https://www.youtube.com/watch?v=W4NQJbRUvWI
    • U szympansów zwyczajnych zaskakująco często dochodzi do ataków na matki z małymi dziećmi, które kończą się śmiercią młodych. Dlaczego takie zachowanie pojawia się w gatunku, który – podobnie jak ludzie – obdarza dzieci specjalnymi przywilejami?
  8. Dziecko przed komputerem. Co mówią na ten temat badania?
    • https://szkolaedukacji.pl
    • Ile czasu dziecko może bezpiecznie spędzić przed ekranem? Kiedy korzystanie z komputera staje się szkodliwe? Obecnie te pytania są szczególnie aktualne. Światowe badania podsumowuje nasza wykładowczyni, socjolożka edukacji Magdalena Radwan-Röhrenschef.
      W czasie kwarantanny nasze dzieci spędzają przed ekranami telewizora, komputera, tabletu czy telefonu zdecydowanie więcej czasu niż kilka miesięcy temu. Jest to w pewien sposób naturalne, także dlatego, że część lekcji odbywa się zdalnie poprzez sieć Internet. Pojawia się zatem dość istotne pytanie, ile czasu nasze dzieci powinny spędzać przed monitorem? Czy były prowadzone jakieś badania na ten temat i jak bardzo mogą być one wiarygodne? Nasze dzieci są dopiero pierwszym pokoleniem ludzi, którzy dostęp do Internetu i elektroniki mają w tak naturalny, codzienny sposób. Są to ludzie, którzy urodzili się w czasach, w których media są już codziennością. Nie mamy zatem prawdziwej grupy kontrolnej dla naszych badań. Jednak jakieś wyniki badań są już dostępne i częściowo omówione w polecanym tutaj artykule.
  9. E-lekcja matematyki.
    • https://szkolaedukacji.pl
    • Jak uczyć myślenia matematycznego? Jak skutecznie wprowadzać otwarte problemy tak, by uczniowie rzeczywiście przyswajali głęboką wiedzę? Jeśli jesteś nauczycielem lub studentem matematyki i chcesz się tego dowiedzieć, ten warsztat jest dla Ciebie!
  10. E-student, e-wykładowca. Zdalne nauczanie w Szkole Edukacji
    • https://szkolaedukacji.pl
    • Dla społeczności Szkoły Edukacji konieczność przestawienia się na zdalny tryb pracy była podwójnym wyzwaniem. Zajęcia akademickie online, konieczność odbywania praktyk nauczycielskich przez internet, wspieranie nauczycieli z całej Polski… Jak nam idzie?
  1. Edukacja zdalna na SPEcjalne zamówienie
  2. Fake newsy i manipulacja
  3. Gry i zestawy kreatywne dla dzieci
  4. Homeschooling i praca zdalna.
  5. Interaktywny sprawdzian – czy to możliwe?
    • https://dlanauczycieli.blogspot.com
    • Wielu nauczycieli zastanawia się obecnie, jak oceniać pracę uczniów podczas edukacji zdalnej. Mamy wątpliwości, czy przesłana nam praca została wykonana samodzielnie, czy przypadkiem nie była już przez kogoś sprawdzona i poprawiona, a może uczeń wykonał ją z pomocą podręcznika? Na ile sprawiedliwa jest ocena, którą wystawiamy?
  6. Jak dbać o związki w czasie pandemii COVID-19?
    • https://www.youtube.com/watch?v=xK1UrLj7jLw
    • https://www.youtube.com/watch?v=bcHg0xQiytI
    • Zapis webinaru, czyli szkolenia lub wykładu prowadzonego w Internecie. Jest to spotkanie z dr. n. med. Magdalenę Gawrych z Zakładu Psychologii Klinicznej Człowieka Dorosłego w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
      Temat bardzo “na czasie”, wprowadzający nas w zagadnienia trwałości i budowania nowych poziomów relacji międzyludzkich w czasie, kiedy jesteśmy zmuszeni do przebywania razem przez długi czas w bardzo ograniczonej przestrzeni. Wiele rodzin funkcjonujących w zwykłych warunkach spędza razem tylko kilka godzin dziennie, czasem nawet tylko kilka godzin tygodniowo. Teraz, nagle, dzięki ogólnokrajowej kwarantannie jestesmy zmuszeni do przebywania ze sobą praktycznie non-stop. Często nie mamy możliwości odpocząć od rodziny, choćby w innym pokoju, ale żyć jakoś trzeba. I dobrze by było zrobić to tak, by nikt na tym nie ucierpiał. Szczególnie, jeśli między przysłowiowy młot i kowadło, kłótni rodziców dostanie się dziecko, które rykoszetem otrzyma dawkę negatywnych emocji, krzyków, wyzwisk.
      Jak to zrobić aby przetrwać i nie dać się zwariować.
  7. Jak długo potrwa ten chaos?
  8. Jak oceniać w zdalnej edukacji
  9. Jak planować, realizować i publikować wyniki badań w dobie rewolucji otwartej nauki
    • https://www.youtube.com/watch?v=sahI6S2dmcs
    • Otwarta nauka (ON) – z szeregiem rewolucyjnych postulatów – od oczekiwania prerejestracji badań począwszy, a skończywszy na pełnej dostępności wszystkich materiałów, jest dziś coraz powszechniej uznawana za pożądany standard planowania, realizowania i publikowania badań naukowych. W trakcie wykładu dr hab. Maciej Karwowski przedstawił genezę inicjatyw ON, kluczowe postulaty oraz związane z ich realizacją wyzwania. Zapraszamy do obejrzenia.
  10. Jak rozpoznać depresję u młodych ludzi?
    • https://www.youtube.com/watch?v=C8aFPo-5B2U
    • Zapis wykładu Internetowego, webinaru dotyczącego problematyki depresji u młodych uczniów. Szkolenie zostało zorganizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, a prelegentem była p. Lucyna Kicińska, członkini Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego oraz Zespołu Roboczego ds. Prewencji Samobójstw i Depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego Ministra Zdrowia.
  1. Jak uczyć Scratcha Juniora na odległość?
  2. Jak widzą zwierzęta?
    • https://www.youtube.com/watch?v=dcFPczqzuEQ
    • Czy możemy zobaczyć świat oczami zwierząt? Nie w sensie metaforycznym, tylko dosłownym? Jak widzą koty, sokoły, ważki i nietoperze? I jak bardzo ich obraz świata różni się od naszego? Dla człowieka wzrok jest tym zmysłem, bez którego najtrudniej się obejść. To dzięki niemu odbieramy większość informacji z otoczenia. Tymczasem wiele zwierząt widzi bardzo słabo, polegając głównie na węchu i słuchu. A kto ma najbystrzejsze oczy w świecie zwierząt? I najszersze pole widzenia? Zobaczcie sami.
  3. Jak wykorzystać gry planszowe do zabawy?
    • https://mojedziecikreatywnie.pl
    • Jak wykorzystać gry planszowe do zabawy, czy można grać według własnych zasad, czy gry planszowe mogą pomóc w nauce, kreatywne zabawy.
  4. Jak zdalnie dogadywać się z uczniami i rodzicami?
  5. Klucze do sukcesu w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
    • https://pedagogika-specjalna.edu.pl
    • W pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu bardzo ważne jest podejście indywidualne, poznanie możliwości dziecka, kreatywność terapeuty …
  6. Kolorowa pisanka…i Scratch Junior
  7. Kompetencje emocjonalne w czasie epidemii
    • https://kreatywnaakademia.pl
    • Artykuł zwracający uwagę na emocje, nie tylko najmłodszych, ale nas wszystkich. Jak sobie z nimi radzić, jak pomóc komuś w potrzebie, na co zwracać uwagę. Jest to krótki i treściwy miniporadnik.
  8. Kosmiczne Megastruktury – Cylinder O’Neilla i Dysk Aldersona
    • https://www.youtube.com/watch?v=JdUMV39QPcs
    • Kosmiczne megastruktury to hipotetyczne konstrukcje, które mogłyby zostać zbudowane przez wysoko rozwinięte cywilizacje. Celem budowy megastruktur może być zapewnienie sobie dodatkowej przestrzeni życiowej lub też ogromnej ilości energii. W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się bliżej dwóm koncepcjom, jakimi są dysk Aldersona oraz cylinder O’Neilla.
  9. LEDNICA – XXIV Spotkanie Młodych #Lednicawdomu
    • https://info.dominikanie.pl
    • W tym roku Spotkanie Młodych na Lednicy w dn. 6 czerwca, ma wyjątkowo dwa hasła: Cały Twój i #Lednicawdomu
  10. Memo do druku – zwierzęta
  1. Mózg męski i kobiecy – Antarktyda po 200 latach – Dron z szybkim oczkiem
    • https://www.youtube.com/watch?v=oioXIHLnRjM
    • O różnicach między mózgami mężczyzn i kobiet, w szczególności ze względu na zjawiska społeczne: jak reaguje mózg męski, a jak kobiecy, na dużą i małą rodzinę, dobre i złe przyjaźnie, samotność, liczbę partnerów seksualnych? O Antarktydzie, 200 lat po jej odkryciu; żadnych rewelacji, po prostu okazja na rzut oka z góry na ten nietypowy kontynent. Oraz o wyposażaniu dronów w możliwość błyskawicznego reagowania – w skali kilku milisekund – na szybko poruszające się obiekty w ich polu widzenia.
  2. Najpierw masa, potem ppoż.
    • https://edukacja.dziennik.pl
    • Miłośników odżywek białkowych z pewnością zaskoczy to, że obiekt ich kultu okazał się świetnym środkiem zapobiegającym paleniu się.
  3. #NIEferie – fantastyczne animacje 3D pomocne w nauce w domu – materiały od MAC Edukacja dostępne za darmo
    • https://www.juniorowo.pl
    • Rozwiązanie, które łączy szkolną podstawę z bogatą internetową biblioteką interesujących materiałów, a wszystko to dostępne jest w jednym miejscu. Przyglądamy się zasobom udostępnionym przez Wydawnictwo MAC Edukacja.
  4. Ortografia łatwiejsza niż myślisz…gry planszowe do druku
  5. Pandemia, izolacja, kwarantanna. Jak przetrwać ten czas i radzić sobie z trudnymi emocjami. Poradnik…
    • https://glos.pl
    • Materiał opublikowany na portalu czasopisma Głos Nauczycielski to swoisty dekalog zachowań, które mają pomóc dzieciom i rodzicom w przetrwaniu czasu epidemii. Zawiera opis szesnastu działań, które możemy podjąć by sprawniej i zdrowiej przeżyć kwarantannę. Może nie każda z opisanych czynności będzie pasować do naszego stylu życia, ale czasami warto się chociaż zastanowić, w jaki sposób inni widzą świat, i czy może nie warto byłoby wprowadzić takie zasady nie tylko w czasie koronaferii ale i w życiu codziennym. Zachować je funkcjonujące po zakończeniu kwarantanny.
  6. Polska w czasie epidemii koronawirusa i akcji #zostańwdomu
  7. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna: pytania i odpowiedzi
    • https://rcre.opolskie.pl
    • Zbiór pytań i odpowiedzi dotyczących funkcjonowania szkolnych punktów wparcia psychologiczno-pedagogicznego.
  8. Pozaziemskie białko znalezione w meteorycie
    • https://www.youtube.com/watch?v=WvdGIwbgP2k
    • Pozaziemskie białko zostało prawdopodobnie odkryte w meteorycie. Naukowcy w większości wierzą w to, że rozwinęło się ono nie tylko na naszej planecie, jednak w nauce nic na wiarę, na wszystko trzeba mieć odpowiednie dowody. Okazuje się, że jest duża szansa na to, że w końcu taki dowód udało się znaleźć. W dwóch dość ciekawych meteorytach badacze odnaleźli bowiem całe cząstki białka, nazywanego obecnie hemolityna. Co właściwie oznacza to odkrycie? Czy możemy mówić o pierwszym dowodzie na istnienie życia w kosmosie, poza ziemią? A może to wszystko mistyfikacja? Błąd pomiaru? Zwyczajna pomyłka i tak naprawdę nadal jesteśmy w punkcie wyjścia i nie wiemy nic?
  9. Poznaj cykl zabaw edukacyjnych o bezpieczeństwie w sieci
    • https://koduj.gov.pl
    • Gry i zabawy edukacyjne online dla dzieci, poradniki o bezpiecznym internecie dla rodziców – to propozycje przygotowane przez Akademię NASK na czas przerwy od zajęć w szkołach.
  10. Radiooooo
    • https://monikakapusniak.blog
    • Czego słuchali nasi pradziadkowie w 1920 roku? A może czego słuchali mieszkańcy Wielkiej Brytanii w 1975 roku… Ta strona może być genialną pomocą na lekcję o muzyce i generalnie naszym hobby.
  1. Robimy za mało testów.
    • https://www.youtube.com/watch?v=nGnTP_g6D_8
    • Wokół testów wykrywających koronawirusa SARS-CoV-2 narosło wiele nieporozumień i mitów. W tym materiale je wyjaśniam i odpowiadam na pytanie czy testujemy dużo, mało, czy akurat tyle ile trzeba.
  2. Rola wychowawcy w edukacji zdalnej
    • https://dlanauczycieli.blogspot.com
    • System edukacji przechodzi rewolucję. Każdy nauczyciel szuka sposobów na pracę zdalną z uczniami; uczniowie próbują poradzić sobie z różnorodnymi narzędziami otrzymywanymi od nauczycieli; rodzice muszą jakoś wytrzymać z dziećmi w domu, często udostępniając im własny komputer i pomagając w obsłudze konta; internet się wiesza, aplikacje szaleją… Nikt nie wie, co nas czeka dalej. Zewsząd docierają głosy, że uczniowie są przeładowani zadaniami – każdy nauczyciel pracuje na innym narzędziu i wysyła mnóstwo zadań do samodzielnego wykonania; niektórzy organizują lekcje online i uczeń musi wyrobić się ze wszystkim, żeby zdążyć na konkretną godzinę na Zoom, Teams albo inne spotkanie. To chyba normalny chaos na początku procesu. Miejmy nadzieję, że z czasem się poukłada.
  3. Rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment
    • https://www.edunews.pl
    • W codziennej pracy z uczniami pojawia się często wiele pytań. Jak wywołać efekt „wow!” w pracy z dziećmi? Jak „zaczarować” uczniów, aby podtrzymać ich naturalną ciekawość? Jak zmienić sposób nauczania, żeby uczniowie rozwijali umiejętności konieczne do życia w świecie wiedzy i technologii XXI wieku? W jaki sposób nauczyciele powinni planować cykl trzyletniej nauki dla pierwszego etapu kształcenia, który w sposób interdyscyplinarny łączy różne dziedziny wiedzy? Jak w ten długofalowy proces wpisać i przeprowadzać zajęcia, podczas których uczniowie będą poznawali zjawiska i prawa przyrody poprzez doświadczenia i eksperymenty zgodne z metodą badawczą? Jak interpretować cele podstawy programowej? Jak wyposażyć szkolną klasopracownię, aby obserwacje i pomiary stały się codzienną praktyką w klasie i podczas zajęć terenowych? Jaka część edukacji szkolnej musi odbywać się poza murami samej szkoły?
  4. Rząd ma gdzieś nasze dzieci
    • http://madrzy-rodzice.pl
    • Rządzący są tak zajęci kombinowaniem, jak utrzymać się przy korycie i sfałszować wybory, że na troskę o młodych ludzi, o nasze dzieci, brak im czasu i chęci.
  5. Sekrety Faraonów Starożytnego Egiptu
    • https://www.youtube.com/watch?v=XtdeFerxhNg
    • Starożytny Egipt do dziś fascynuje miliony ludzi na całym świecie. Tysiące lat temu było to ogromne imperium zarządzane przez faraonów. Warto zatem zerknąć bliżej na tajemnice związane z kilkoma niezwykłymi faraonami.
  6. Skuteczne nauczanie i uczenie się zdalne
  7. Skype in the Classroom jak zacząć?
  8. (Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci
    • https://www.edunews.pl
    • Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które przy uwzględnieniu owych różnic, sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się. Należy pamiętać o tym, że nauczyciel ma obowiązek indywidualizacji pracy zarówno z uczniem zdolnym jak i słabszym- potrzebującym dodatkowej pomocy.
  9. STEM Kindloteka dla każdego
  10. Szkółka TGD Online
  1. Tarczy antykryzysowa dla szkolnictwa wyższego. Doktorat online i większe uprawnienia dla rektorów
    • https://edukacja.dziennik.pl
    • Obronę prac doktorskich online, większe uprawnienia dla rektorów i dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – m.in. takie rozwiązania zakładają przepisy dot. szkolnictwa wyższego i nauki zawarte w ustawie o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, którą Sejm przyjął w nocy ze środy na czwartek.
  2. Uran traci atmosferę
    • https://www.youtube.com/watch?v=huttiXbLqzY
    • Uran traci atmosferę i to przez swoją magnetosferę. Jest to dosyć dziwne biorąc pod uwagę fakt, że Mars stracił swoją gazową otoczkę właśnie przez brak magnetosfery, jednak w przypadku gazowych gigantów nie jest to takie oczywiste. Dane z sondy Voyager 2 wskazują na to w jaki sposób się to dzieje.
  3. Webinaria Cyfrowego Dialogu
  4. WIRUS VS. EKONOMIA. Jak długo wytrzymamy?
  5. Zabawy w kodowanie bez komputera
    • https://mojedziecikreatywnie.pl
    • Zabawy w kodowanie bez komputera to doskonały pomysł na wspólne spędzenie czasu. Dziecko nie tylko będzie świetnie się bawić, ale przy okazji nauczy się czegoś nowego. Umiejętności logicznego myślenia, analizowania, formułowania poleceń są niezwykle przydatne na co dzień i w każdym zawodzie. Zobaczcie nasze nowe propozycje na kolejnym filmie o programowaniu.
  6. Zadania bez drukowania
  7. Zadania bez nudy…czyli propozycje aktywności na czas #ZostajęWdomu
  8. Zaproszenie na Dzień Ziemi – Festiwal Internetowy
  9. Zdalna lekcja historii.
    • https://szkolaedukacji.pl
    • Zdalna lekcja historii to nie lada wyzwanie. Jak zaprojektować inspirujące zajęcia z historii i wos? Zapraszamy na webinar Aleksandra Pawlickiego.
  10. Zdalne ocenianie uczniów
  1. Zdjęcia satelitarne w szkole – kurs dla nauczycieli
    • http://edukacja.warszawa.pl
    • Uczestnicy kursu dowiedzą się jak powstają zdjęcia satelitarne, jak należy je interpretować, jakich informacji dostarczają, jak je wykorzystać na lekcjach z różnych przedmiotów. Wszystkie materiały zostały przygotowane tak, żeby udział w kursie nie wymagał wiedzy początkowej!
  2. Zestawienie materiałów online do nauczania programowania w języku Scratch
    • https://rcre.opolskie.pl
    • Zbiór odnośników do różnych stron zawierających materiały pomocne w nauczaniu programowania w języku Scratch.

Przegląd zagranicznego Internetu

  1. 10 Essential Online Learning Best Practices
  2. 10 Google Classroom Tips for Remote Learning
  3. 16 Things to STOP Doing on a Webcam (Video Conferencing Etiquette)
  4. 7 Obvious Ways to Get People to Like You More
  5. A global hackathon to take on the coronavirus pandemic
  6. Calculating π by hand the Isaac Newton way: Pi Day 2020
    • https://www.youtube.com/watch?v=CKl1B8y4qXw
    • Kalkulatory i komputery pomagają nam wykonywać obliczenia od dość dawna, ale czy potrafimy nadal liczyć “ręcznie”? Jak policzyć liczbę pi, bez użycia kalkulatora.
  7. Can you play Scrabble over a video call?
  8. CoderZ, Amazon Future Engineer Program Offer Free Access to Virtual Coding/ Robotics Tool
    • https://www.techlearning.com
    • W ramach wspomagania nauczycieli i nauki programowania Amazon udostępnia dostęp do swojego oprogramowania, dzięki któremu możemy symulować zachowanie robota LEGO Mindstorms EV3 oraz wirtualnego robota CoderZ Ruby.
  9. Couple’s Groundbreaking Idea Fails To Impress
  10. Create an Online Art Gallery With Wakelet and Google Sites
  1. Does Minecraft Make You Smarter: Is it Good for Your Brain / IQ?
    • https://funtechsummercamps.com
    • Artykuł bardzo obszernie przedstawia tematykę używania gry Minecraft do rozwijania mózgu użytkownika. Autorzy systematycznie przedstawiają wpływ gry na różne obszary rozwoju umysłu odpowiadając na tytułowe pytanie, czy granie w Minecraft wpływa pozytywnie na rozwój umysłowy. Siedem obszarów, które rozwijane są także w szkole zostaje przedstawionych w kontekście wykorzystania Minecrafta do ich rozwoju.
  2. Every Noise at Once
    • http://everynoise.com/engenremap.html
    • Interaktywna chmura nazw gatunków muzycznych, usystematyzowana w sposób algorytmiczny, zawierająca ponad 1400 nazw, wraz z krótkimi nagraniami każdego stylu.
  3. Helping special needs students with remote learning
  4. How a miniaturized atomic clock could revolutionize space exploration
  5. How to Create an Online Art Gallery With Padlet and Google Sites
  6. How to Not Get Lazy During Quarantine
    • https://www.youtube.com/watch?v=4UeL1Pa2yr4
    • Z tego nagrania dowiemy się jak przetrwać pandemie siedząc w domu ale bez popadania w lenistwo. Jakie ćwiczenia czy zachowania powinniśmy praktykować, aby nie wypaść z formy i po odwołaniu kwarantanny domowej wrócić do codziennych “normalnych” zajęć bez zbędnego wysiłku.
  7. How to Tolerate the People You’re Quarantined With
    • https://www.youtube.com/watch?v=Az_W3hjGwsQ
    • W czasie domowej kwarantanny jesteśmy skazani na przebywanie przez długie godziny w ograniczonej przestrzeni z ludźmi, z którymi na co dzień nie przebywamy tak długo. Nie oszukujmy się, ale większość z nas w domu z rodziną spędza głównie weekendy, a w dni powszednie co najwyżej kilka godzin. W tej chwili jesteśmy “skazani” na 24/7 z bliskimi, który w pewnym momencie mogą zacząć być denerwujący. Wideo, które tu polecam pozwala zauważyć tego typu drobne, ale coraz bardziej istotne tarcia między domownikami, czy innymi osobami, z którymi odbywamy domową kwarantannę i odpowiednio wcześnie im zapobiegać. Podpowiada różne strategie zachowania się w czasie trudnym, aby wszystkim było lepiej.
  8. How to Use Google Classroom 2020 – Tutorial for Beginners
  9. How Wind Turbines Make You Sick
  10. It’s OK to feel overwhelmed. Here’s what to do next
    • https://www.youtube.com/watch?v=oNBvC25bxQU
    • Nagranie wykładu TED dotyczące naszej psychiki. Często bowiem czujemy się bardzo źle kiedy coś nas przerasta. Co więcej, jeśli taką “słabość” ujawnimy otoczeniu dochodzi jeszcze indoktrynowane od dawna w naszym społeczeństwie poczucie winy. Prezenterka opowiada, że po pierwsze, nie należy czuć się winnym czegokolwiek, a po drugie, że uczucie przytłoczenia, zwłaszcza teraz, w okresie pandemii jest czymś całkowicie naturalnym i normalnym. Ponadto przedstawia pomysł na to co dalej, jak już zaakceptujemy nasze uczucia i się z nimi pogodzimy.
  1. Save Time With This Google Calendar Scheduling Tip
  2. The Educational Potential of 3D Printing for Students with Visual Impairment
  3. Video Puppet Turns Your PowerPoint Presentations Into Narrated Videos
    • https://www.freetech4teachers.com
    • Artykuł o narzędziu wspomagającym tworzenie multimedialnych prezentacji w formie wideo. Narzędzie pozwala w łatwy sposób zamienić gotowe klipy wideo lub ilustracje z dodaną w pliku tekstową narracją na automatycznie połączoną prezentację wideo, przeczytaną przez wbudowany w program syntezator mowy. Dostępne także w języku polskim.
  4. What is Maker Education?
    • https://www.teachhub.com
    • Wychodząc z idei nauczania STEM oraz STEAM pojawia się w kulturze zjawisko zwane Maker Education, w którym coraz większą rolę odgrywa kreatywne działanie w ramach procesu tworzenia i budowy różnych przedmiotów, robotów, narzędzi.
  5. Why Students Benefit from a Digital Classroom
  6. Working From Home Tips – Remaining Sane and Productive! (and Married!)
    • https://www.youtube.com/watch?v=6Soi99Oy7cM
    • Praca z domu ma swoje wady i zalety. Wady szczególnie mocno uwypuklają się, gdy zostaniemy z zaskoczenia rzuceni w wir pracy z domu. Należy wyrobić sobie odpowiednie nawyki, pogodzić się z hałasem i innymi przeszkadzajkami, które w nowym miejscu pracy występują. Autor nagrania opowiada o tym jak nie zwariować pracując z domu, jak pozostać produktywnym oraz jak nie stracić żony w tym samym czasie.
  7. Zoom Security and Privacy – Protect Your Meetings and Yourself
    • https://www.youtube.com/watch?v=-_mgnmmCv2M
    • Ostatnimi czasy pojawiło się sporo informacji na temat niebezpieczeństw związanych z pracą zdalną z wykorzystaniem narzędzia Zoom. Tu poradnik, który pozwala zwiększyć poziom bezpieczeństwa danych udostępnianych i przesyłanych narzędziem Zoom.

Podsumowanie

Dajcie znać w komentarzach czy podobają Wam się proponowane przeze mnie ciekawe artykuły, oraz czy tygodniowe podsumowanie jest przydatne. Zapraszam także do dzielenia się tym wpisem, może ktoś z Waszych znajomych wykorzysta źródła opisane w tym miejscu. A jeśli nie chcecie przegapić następnych wpisów – w menu po prawej (albo na dole) znajdziecie formularz zapisu na newsletter, w którym dostaniecie w każdy poniedziałek informacje o nowych wpisach na blogu.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

49 − czterdzieści trzy =