Polityka Prywatności

Poniższy dokument określa w jaki sposób serwis i administrator uzyskują dostęp do danych osobowych użytkowników korzystających z serwisu. Jakie dane są pobierane i przetwarzane, jak długo są przechowywane i w jakim celu są wykorzystywane.

§1 Wprowadzenie

Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie są całkowicie dobrowolne. Wszelkie przekazane dane są przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, na jaki została wyrażona zgoda. Szczegółowe zakresy i cele opisane są w dalszej części dokumentu.
W każdej chwili użytkownik ma prawo do aktualizacji lub całkowitego usunięcia swoich danych osobowych. Użytkownik może samodzielnie zaktualizować większość danych udostępnionych administratorowi serwisu (opis w dalszej części dokumentu) lub skorzystać z pomocy administratora.

Administratorem serwisu jest Szymon Kurzacz.
Kontakt z administratorem możliwy jest pod adresem e-mail [email protected]

§2 Dane Osobowe

W ramach podstawowej działalności serwisu dane osobowe nie są gromadzone. Korzystanie z podstawowej wersji Serwisu nie wymaga logowania się. W celach statystycznych system zbiera anonimowe dane:

  • adres IP – dokładnie fragment adresu IP wskazujący na miasto, z którego użytkownik łączy się z serwisem, wraz z ciasteczkiem (ciasteczka omówione są w dalszej części dokumentu) pozwalają na śledzenie sposobu wykorzystania serwisu, w tym określenie wykorzystywanych przez użytkownika elementów serwisu, pozwalają rozróżnić poszczególnych użytkowników w momencie używania serwisu.

Wersja pełna serwisu wymaga podania określonych danych osobowych, na podstawie których serwis dokonuje identyfikacji i obsługi użytkownika.

  • Obowiązkowe:
    • identyfikator – służy do szybkiego identyfikowania użytkownika oraz logowania do serwisu, wymagany do zostawienia komentarza;
    • e-mail – służy do identyfikowania użytkownika, w tym logowania do serwisu oraz przesyłania zamówionych informacji: powiadomienia o nowych komentarzach, newslettera, informacji dotyczących rejestracji w serwisie, zmian na koncie użytkownika, elektronicznych wersji dokumentów, ogólnie do korespondencji; adres pozwala także na używanie fotografii “gravatar” (zgodnie z warunkami i zasadami obowiązującymi w serwisie wordpress.com) oraz umożliwia w znacznym stopniu automatyczną eliminację niechcianych komentarzy (spam w komentarzach);
    • hasło – niezbędne do zalogowania w systemie, przechowywane wyłącznie w formie zakodowanej (hash);
  • Opcjonalne:
    • imię i nazwisko – niezbędne w procesie dokonywania zakupów i wystawiania certyfikatów ukończenia kursów;
    • odnośnik do strony www użytkownika – udostępniany przy komentarzach;
    • adres korespondencyjny – niezbędny do przesłania zamówionych produktów i certyfikatów;
    • telefon kontaktowy – może być niezbędny przy zamawianiu produktów z odbiorem w paczkomacie;

Dane osobowe przechowywane są do czasu wykonania usługi lub odwołania zgody na przetwarzanie danych.

§3 Ciasteczka (cookies)

Serwis wykorzystuje kilka rodzajów Ciasteczek (pliki cookies).

Pierwszym i podstawowym są ciasteczka niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisu, zaliczają się do nich ciasteczka zapamiętujące informacje o sesji (kasowane po wyłączeniu przeglądarki) czy zapamiętujące ustawienia profilu użytkownika. Zablokowanie tych ciasteczek nie jest wskazane. Blokada może uniemożliwić dostęp użytkownika do zaawansowanych treści serwisu, takich jak kursy lub sklep.

Drugi rodzaj to opcjonalne ciasteczka wspomagające funkcjonowanie serwisu poprzez przekazywanie anonimowych danych dotyczących sposobu użytkowania serwisu oraz czasu ładowania poszczególnych jego elementów. Są to m.in. ciasteczka Google Analytics. Ciasteczka te w skali pojedynczego użytkownika nie mają żadnego wpływu na sposób funkcjonowania serwisu, jednak w skali wszystkich użytkowników i dłuższego czasu pozwalają m.in. na określenie popularności poszczególnych artykułów, narzędzi czy usług. Generalnie pozwalają dokonać statystycznej oceny pracy całego serwisu i wprowadzenie zmian ułatwiających korzystanie z serwisu. Wyłączenie tych ciasteczek nie wpływa bezpośrednio na jakość świadczonej usługi.

Trzeci rodzaj to opcjonalne ciasteczka związane z obsługą serwisu przez partnerów, usługodawców, usługobiorców administratora oraz ciasteczka profilujące treści marketingowe. Zablokowanie tych ciasteczek może uniemożliwić korzystanie z pewnych funkcji serwisu obsługiwanych przez partnerów (np. komentowanie), ale także może spowodować zwiększenie ilości wyświetlanych reklam, które nie będą profilowane względem preferencji użytkownika. Blokada nie wpływa bezpośrednio na funkcjonowanie Serwisu, może obniżyć poziom satysfakcji z korzystania.

Użytkownik może w dowolnym momencie, samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do danych zapisanych plików cookies. Informacje o sposobie wyłączenia plików cookie w najpopularniejszych przeglądarkach komputerowych i urządzeń mobilnych dostępna są na stronie: jak wyłączyć cookie.
Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć wszelkie zapisane do tej pory pliki cookie korzystając z narzędzi wbudowanych w przeglądarkę Internetową urządzenia, za pośrednictwem którego korzysta z usług serwisu.

CiasteczkoTypCzas trwaniaOpis
Brak wpisów

§5 Serwisy Zewnętrzne, partnerzy, usługodawcy i usługobiorcy administratora

Administrator współpracuje z następującymi serwisami zewnętrznymi:

  • Atthost – obsługa techniczna strony www (hosting), przechowywanie danych osobowych na serwerze;
  • Cloudflare – pośredniczenie w dystrybucji treści serwisu poprzez udostępnienie wersji strony na serwerach zlokalizowanych na całym świecie w celu skrócenia czasów ładowania (cache CDN, DNS);
  • Media społecznociowe: Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn – obsługa profili społecznościowych, przechowywanie danych osobowych związanych z polubieniem profili serwisu w mediach społecznościowych;
  • Google – obsługa systemu reklamowego (AdSense, AdWords) w tym profilowanie reklam na podstawie wcześniejszej aktywności użytkownika w Internecie, systemy statystyk (Analytics) do anonimowego śledzenia ruchu w serwisie, w tym czasów ładowania poszczególnych podstron, systemy związane z udostępnianiem dokumentów typu prezentacje multimedialne (Docs), systemy do prowadzenia transmisji video na żywo oraz przechowywania nagrań (YouTube), system antyspamowy (reCAPTCHA);
  • MailerLite – obsługa systemu newslettera.

§6 Aktualizacja i usuwanie Danych Osobowych

W każdej chwili użytkownik może zmienić ustawienia prywatności dotyczące ciasteczek klikając w poniższy przycisk.

Cookie settings

Użytkownik, jeśli nie może samodzielnie zaktualizować danych osobowych poprzez edycję odpowiednich formularzy na stronie Polityki Prywatności, profilu użytkownika, może skontaktować się droga e-mailową z administratorem.

§7 Zmiany w Polityce Prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej polityki prywatności bez konieczności informowania o tym użytkowników. Wprowadzone zmiany wchodzą w życie w dniu publikacji.